[bookmark: _GoBack][image: 9B3BDEBE-DCFB-48A6-AC17-6162A293291A@lan]
Podgorica  20.12.2015

Predmet: Žalba zbog neizvještavanja o akciji Opštinskog odbora SDP-a Cetinja povodom obilježavanja Dana Prijestonice od strane RTCG.

RJEŠENJE

Medijski Savjet za samoregulaciju dobio je žalbu od Medijskog pula SDP-a zato što RTCG nije izvještavao o njihovoj akciji koju su organizovali povodom Dana Prijestonice na Cetinju. U žalbi piše:“ Prvenstveno ovu žalbu podnosimo zbog priloga "Obilježan Dan Prijestonice Cetinje" emitovanog u okviru 2. Dnevnika u petak 13.11.2015.g u kome se isključivo govori o uspjesima lokalne DPS vlasti i novim projektima, ali sa druge strane RTCG nije došla da snimi prilog o akciji OO SDP CT istog dana koja je imala za cilj da se ukaže na to da projekat MACCOC započet prije tačno 3 godine nije realizovan dalje od table na kojoj je predstavljan. O ovom projektu je RTCG u superlativima više puta izvještavala u proteklom periodu. I pored najave organizatorki Aleksandri Pavićević i termina koji je bio sat vremena ranije od svečane sjednice, TVCG nije poslala svoju ekipu.
Na ovaj način informativni program TVCG nastavlja sa jednostranim i neuravnoteženim izvještavanjem sa Cetinja i afirmisanjem lokalne DPS vlasti, dok opozicione partije ne dobijaju ni sekund vremena.” 

Pored ovoga Medijski pul SDP-a se žalio i na izvještavanje ove kuće o zbivanjima u Kolašinu.“ Da se ne radi o slučajnosti, govori primjer Kolašina, gdje skoro sedmično ide prilog o aktivnostima opozicije iz DPS-a ili protivnika vlasti koju u Kolašinu čini Socijaldemokratska partija. Naime, u veoma teškoj finansijskoj situaciji u kojoj se trenutno nalazi opština Kolašin zbog dugova u kojima ju je ostavio DPS dok je bio na vlasti, predsjednica Željka Vuksanović preduzima sve moguće mjere kako bi se situacija riješila, ali RTCG tome ne obraća nikakvu pažnju, čak štaviše ignoriše i o tome ne izvještava građane, čime opet krši princip uravnoteženog i nepristrasnog izvještavanja koji je posebno kao Javni Servis obavezna da poštuje” stoji na kraju žalbe.

Medijski savjet za samoregulaciju je zatražio stav RTCG povodom ove žalbe. Iz te kuće nam je odgovoreno da :“ TVCG nije u mogućnosti da prati sve "performanse" u Crnoj Gori, a kad je riječ o izvještavanju uvijek tražimo stav svih relevantnih  za određenu temu,što je uvijek bio slučaj i sa opštinom Kolašin.Istina, često nije bilo spremnost  druge strane da govori u kameru.“
Razmatrajući ovaj prigovor Komisija za žalbe Medijskog savjeta za samoregulaciju je konstatovala da se u ovom slučaju ne radi o žalbi na konkretan medijski sadržaj. Žalba koja je upućena se više odnosi na uređivačku politiku određenog medija.
Kada je riječ o izvještavanju o događaju na Cetinju generalno smo mišljenja da je RTCG trebalo da pokrije oba događaja, i zvaničnu proslavu Dana Prijestonice, kao i performans koji je organizovan tim povodom. Time bi se svakako promovisala balansirana uređivačka politika, koja o jednom događaju izvještava sa više strana. Na žalost nijesmo u mogućnosti da utvrdimo da li je RTCG imala tehničkih problema da pokrije oba događaja, kako oni tvrde u svom odgovoru. Ta činjenica nas sprečava u donošenju konačnih zaključaka.
Kada je riječ o izvještavanju iz Kolašina takođe se ne radi o konkretnom programskom sadržaju. Riječ je o uređivačkoj politici za čiju analizu bi trebalo puno vremena i sredstava da bi se uradila. Podsjećamo da se Medijski savjet za samoregulaciju bavi poštovanjem Kodeksa novinara u konkretnim programskim sadržajima. U ovom slučaju su suprotstavljena dva viđenja izvještavanja RTCG iz Kolašina, jedno SDP-a i drugo RTCG-a.
Medijski savjet za samoregulaciju nije u mogućnosti da se izjasni na osnovu dva suprostavljena stava o profesionalnosti izvještavanja RTCG o problemima u kolašinskoj opštini.Podsjećamo da se uvijek zalažemo za profesionalno, balansirano i istinito izvještavanje koje podrazumjeva raznolikost i pluralizam stavova. 


                                                                                                                         Komisija za monitoring i žalbe

Danilo Burzan
Branko Vojičić
RankoVujović

image1.jpeg
m q q medijski savjet za
samoregulaciju





